Ποια είναι η διαφορά μεταξύ Ορθοδόξων και αιρετικών

Πρωτοπρ. Ιωάννου Σ. Ρωμανίδου

icon

Νομίζω την βασική διαφορά μπορούμε να την κατανοήσωμε, αν πάρωμε για παράδειγμα την Ιατρική επιστήμη. Εκεί έχομε τους γιατρούς που ανήκουν στον Ιατρικό Σύλλογο. Αν δεν είναι κάποιος γιατρός μέλος του Ιατρικού Συλλόγου, δεν μπορεί να εξασκήση το επάγγελμα του γιατρού. Για να είναι ένας γιατρός νόμιμος, πρέπει όχι μόνο να είναι απόφοιτος μιας ανεγνωρισμένης Ιατρικής Σχολής, αλλά και μέλος του Ιατρικού Συλλόγου. Τα ίδια ισχύουν και για τους δικηγόρους. Στις επιστήμες αυτές υπάρχει μία συνεχής δοκιμασία· διότι, αν παρεκτραπή κάποιος, ως προς την ορθή εξάσκηση του επαγγέλματός του, τότε δικάζεται από το αρμόδιο όργανο του επαγγελματικού Συλλόγου στον οποίο ανήκει και αποβάλλεται του επαγγελματικού Σώματος.

Περισσότερα:

Θαυματουργία δια της ύλης

thavmatoyrgeia

Το άρθρο αυτό αποτελεί απάντηση σε όσους μας μέμφονται επειδή πιστεύουμε ότι ο Θεός ενεργεί ΚΑΙ δια της ύλης, που ο Ίδιος έφτιαξε εκ του μηδενός, όταν Εκείνος το θελήσει. Κατ’ επέκταση, αρνούνται την θαυματουργία των ιερών εικόνων, των αγίων λειψάνων, και γενικά οτιδήποτε έχει να κάνει με την ύλη.
Μάλιστα, μας κατηγορούν ως «ειδωλολάτρες» επειδή προσφέρουμε τιμή στον Θεό δια των υλικών αυτών αντικειμένων. Παρακάτω θα αναφερθούμε:
α) στο ότι η τιμή έχει αποδέκτη τον Θεό και όχι την ύλη αυτήν καθεαυτή,
β) την Ορθόδοξη θέση για την ύλη,
γ) ότι η άρνηση αυτή έχει τις ρίζες της στην ειδωλολατρία, και
δ) θα στηρίζουμε αγιογραφικά ότι ο Θεός ΟΤΑΝ θέλει ενεργεί ΚΑΙ ΔΙΑ της ύλης, αποδεικνύοντας το εσφαλμένο και αντιβιβλικό της Προτεσταντικής αυτής θεώρησης των πραγμάτων. 

Περισσότερα:

Πως οι πατέρες αντιμετώπισαν τους αιρετικούς

του Πρωτοπρεσβύτερου Ιωάννου Σ. Ρωμανίδου (†)

από το βιβλιο Πατερική Θεολογία

Εκδόσεις Παρακαταθήκη

AgioiPateres 

Ποια είναι  η διαφορά μεταξύ Ορθοδόξων και αιρετικών

     Όπως στον ιατρικό χώρο σε ένα κομπογιαννίτη (ψευτογιατρό) δεν είναι δυνατό να του επιτραπεί να θεραπεύει, έτσι και στην Εκκλησία δεν είναι δυνατόν να επιτραπεί σε έναν αιρετικό να θεραπεύει τις ψυχές των ανθρώπων. Διότι επειδή είναι αιρετικός, δεν γνωρίζει, δεν μπορεί να θεραπεύει.

http://www.panagiapalatiani.gr/ckfinder/userfiles/files/AntAir008.pdf

διαβάστε εδώ:

Δεύτερη Συνδιάσκεψη Δικτύου Διορθοδόξων Πρωτοβουλιών Μελέτης Θρησκειών και Καταστροφικών Λατρειών

Επισκόπου Καρπασίας κ. Χριστοφόρου

18 Μαΐου 2009
Αγία Πετρούπολη

Θεωρώ πολύ σημαντική για την Ορθόδοξη Εκκλησία, γενικά, την Β άτυπη Διορθόδοξη Συνάντηση η οποία αποτελεί συνέχεια της συνά-ντησης που έγινε πριν ένα χρόνο περίπου στην Κύπρο.
Πιστεύω ότι είναι σημαντική αυτή η πρωτοβουλία γιατί δίδεται η ευκαιρία σε μία ομάδα από Κληρικούς και Λαϊκούς Ορθοδόξους, από διάφορες Ορθόδοξες Εκκλησίες να συζητήσουν θέματα τα οποία αφορούν στο πρόβλημα των συγχρόνων αιρέσεων, υπό το φως της Ορθοδοξίας. Αυτές τις ημέρες εορτάζαμε τον Άγιο Επιφάνιο Κύπρου, τον μεγάλο αυτό Πατέρα του Δ΄ αιώνα, ο οποίος για να υπερασπισθεί την Ορθόδοξη Πίστη και να προφυλάξει από την πλάνη το ποίμνιο της Εκκλησίας ταξίδευε σ' όλες τις τοπικές Ορθόδοξες Εκκλησίες, για να συζητήσει με τους Επισκόπους και τον λαό του Θεού τα αντιαιρετικά θέματα και να θεμελιώσει το ορθόδοξο δόγμα. Τότε τα μέσα τα οποία είχαν στην διάθεσή τους ήταν πενιχρά (μετακίνηση, μέσα επικοινωνίας κλπ.). Όμως η αναγκαιότητα της διαφύλαξης της σωτηριώδους αλήθειας, υπερέβαινε κάθε εμπόδιο, χρόνου, αποστάσεων, μέσων επικοινωνίας για χάρη της σωτηρίας των πιστων. Διότι, όταν κινδυνεύει η ευαγγελική και πατερική αλήθεια, εκείνο που στην πραγματικότητα κινδυνεύει είναι η πνευματική θεραπεία του ανθρώπου και η μετοχή του στην άκτιστη Χάρη του Θεού. Αυτό έχει ως συνέπεια ο άνθρωπος να μένει αθεράπευτος, στο σκοτάδι της άγνοιας και του εαυτού του και του κόσμου που τον περιβάλλει και κυρίως του Θεού.
Θα ήθελα στην συνέχεια να κάνω κάποιες επισημάνσεις, οι οποίες έχουν σκοπό να καταδείξουν την αναγκαιότητα μίας διορθόδοξης συ-νεργασίας ειδικών μελετητών - ερευνητών των Καταστροφικών Λατρειών και γενικά των συγχρόνων ιδεολογικών ρευμάτων.

Περισσότερα:

H Ορθόδοξη Εκκλησία έναντι των Αιρέσεων

Επισκόπου Καρπασίας κ. Χριστοφόρου

Κατ' αρχάς θα πρέπει να τονίσουμε ότι η όλη διδασκαλία των αιρετικών ομάδων είναι αντιχριστιανική και σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να συμβιβαστεί με τη Χριστιανική διδασκαλία περί Θεού, περί κόσμου, περί άνθρωπου.

Σύμφωνα με τη Χριστιανική πίστη, ο Θεός είναι Τριαδικός και κοινωνία προσώπων και όχι κάποια απρόσωπη δύναμη πoυ διαχέεται παντού. Δεν υπάρχει τίποτα κοινό ανάμεσα στον προσωπικό Θεό των Χριστιανών και το Θεό που διδάσκουν αυτοί, που τα πάντα είναι προέκταση του και ταυτίζεται με το εσώτερο "Εγώ" μας. Μέσα μας, υποστηρίζουν, έχουμε απεριόριστες θεϊκές δυνάμεις. Και μας θυμίζουν την αντίληψη των κατοίκων της Σαμάρειας για το Σίμωνα το μάγο: «ούτος εστίν η δύναμις του Θεού η μεγάλη»! (Πράξ. η' 10). Όμως ο πιστός χριστιανός δεν εμπιστεύεται στον εαυτό του, σε κάποιες "δυνάμεις μέσα του", αλλά αναμένει βοήθεια απ’ έξω. Η πίστη του αναφέρεται στον Θεό. Αυτό μας βεβαιώνει και η Αγία Γραφή: «Έχετε πίστιν Θεού...» (Μάρκ. ια' 22). Ο πιστός δεν πιστεύει απλώς σε κάποια "συμπαντική δύναμη" διαλογιστικά, αλλά καλείται να τηρήσει και τις εντολές του Θεού. Μ' αυτόν τον τρόπο αναπτύσσεται και μία σχέση υπακοής ανάμεσα στον άνθρωπο και στο αντικείμενο της πίστης του, τον Πανάγαθο Θεό.

Περισσότερα:

Friday the 22nd. Joomla 2.5 Templates. Copyright © 2012. Παγκύπρια Ένωση Γονέων. | Developed by Logosnet.cy.net
Copyright 2012

©